Terapia pedagogiczna

Zajęcia terapii pedagogicznej mają charakter korekcyjno-kompensacyjny, ich celem jest przezwyciężenie trudności percepcyjno-motorycznych, które są przyczynami niepowodzeń szkolnych. Celem terapii jest wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, eliminowanie niepowodzeń szkolnych i ich negatywnych konsekwencji emocjonalnych i społecznych. Celem terapii pedagogicznej jest też stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły.

Zakres zajęć:

  • usprawnianie umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki czytania i pisania,
  • doskonalenie technik szkolnych (pisanie, czytanie),
  • wspomaganie uczniów w poprawnym pisaniu pod względem ortograficznym.

 

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:

  • dysleksja (trudności w nauce czytania i pisania),
  • dysgrafia (częściowa lub całkowita utrata zdolności pisania poprawnego
    pod względem graficznym; w konsekwencji pismo osoby z dysgrafią jest nieczytelne),
  • dysortografia (zaburzenie w nauce pisania, objawiające się popełnianiem błędów ortograficznych pomimo znajomości zasad pisowni i odpowiedniej motywacji
    do poprawnego pisania),
  • dyskalkulia (trudności z wykonywaniem matematycznych zadań, mylenie cyfr
    i znaków, brak umiejętności rozpracowywania abstrakcyjnych idei).

Zajęcia przeznaczone są również dla dzieci:

  • z ryzyka dysleksji (małe dzieci przejawiające symptomy dysleksji),
  • które nie osiągnęły gotowości szkolnej,
  • z zaburzeniami koncentracji uwagi,
  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • z zaburzeniami integracji sensorycznej,
  • z zaburzeniami emocjonalnymi,
  • z opóźnionym rozwojem psychoruchowym,
  • z zaburzoną lateralizacją,
  • z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • z opóźnionym rozwojem psychoruchowym.

 

 Cele zajęć terapii pedagogicznej:

  • niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych,
  • wyrównywanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach manualnych,
  • stymulowanie rozwoju dziecka poprzez stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju,
  • ułatwienie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy. 

Porozmawiajmy o tym jak mogę Tobie pomóc